KÖPVILLKOR – WEBSHOP

1.  KÖP
Vid beställning träffas avtal om köp först när Sweden Green House AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Sweden Green House AB ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande.



2. PRIS
När du handlar på swedengreenhouse.se, är samtliga priser inklusive moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Sweden Green House AB inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vid köp utanför EU tillkommer kostnader för ut- och införtullning.

3. LEVERANSTID
Om inte annat anges under aktuell produkt så är leveranstiden 3-7arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Detta förutsätter att varan finns i vårt lager. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden får du senast via e-post inom 5 arbetsdagar. Du har då rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

4. LEVERANSER

Brev
Presentkort skickas med leveranssättet Brev. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

DHL Paket – Konsument
Beställningar som väger mindre än 35 kg kan beställas med leveranssätt DHL Paket. När din beställning har anlänt till DHLs Serviceställe (DHL Servicepoint), det kan vara en närliggande ICA-affär eller en bensinstation i din hemort, skickas en avisering till dig. Det finns två olika sätt att få aviseringen på; SMS-avisering till din mobiltelefon eller via e-post.

SMS- avisering: Samma dag ditt paket anländer till DHLs Serviceställe skickas SMS-avin till det mobilnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning ta med dig mobiltelefonen med det sparade SMS-aviseringen och din legitimation till det anvisade servicestället.

E-postavisering: Skriv ut aviseringen och ta med dig den till DHLs Serviceställe tillsammans med din legitimation.

DHL Paket – Företag
Beställningar som väger mindre än 35kg (volymvikt är motsvarande 280kg/kubikmeter) kan beställas med leveranssätt DHL Paket. DHL kör ut paketet till företagets leveransadress. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen hos DHL.

Pall inom Sverige
Tyngre och större beställningar levereras med leveransätt Pall. Palleveranser sker till gatuplan. Avisering sker via telefon innan leverans för icke företagskunder. Kostnad för pall debiteras.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken
Vi står för transportrisken förutsatt att du har undersökt godset och vid en eventuell transportskada fått detta undertecknat på kvittensen av chauffören. Vid reklamation av transportskador måste den signerade kvittensen bifogas. Om godset hämtas ut vid ett utlämningsställe gäller även här att godsets följesedel undertecknas av personen som lämnar ut varan och att följesedeln bifogas vid reklamation. Med transportrisken menas med om varan skadas eller kommer bort under transporten. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Icke utlöst order
Paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom angiven tid kommer att returneras till oss från fraktfirman mot en kostnad. För alla paket som inte löses ut debiteras därför kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift på 250 kr. Du har därefter möjlighet att kontakta oss för ny frakt mot ny fraktkostnad.

5. FRAKTKOSTNADER
Fraktkostnaderna anges automatiskt och den aktuella fraktkostnaden godkänns av kunden när ordern läggs. Fraktkostnaden anges även i orderbekräftelsen som skickas ut via e-post. Sweden Green House AB reserverar sig för felaktigt uträknade fraktkostnader och vi kontaktar dig då inom 5 arbetsdagar. Du har då rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

6. BETALNING
Sweden Green House AB redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev. fakturaavgift tillkommer enligt ovan. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer för köp inom Sverige.

Återbetalningar
Eventuella återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto, bankgirokonto eller betalkort/kreditkort. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Bank/Kreditkort
För dig som har VISA/Mastercard/Eurocard. Sweden Green house AB är ansluten till Klarna Checkout och betalningen med kreditkort är säker och certifierad. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Vi använder oss av 3D Secure som är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Förskottsbetalning
Vi skickar ut en förskottsfaktura inom 2 arbetsdagar och när vi mottagit betalningen så skickar vi ut godset till angiven leveransadress.

Faktura
Vi fakturerar efter godkänd kreditkontroll utan registrerade betalningsanmärkningar med 14 dagars netto betalningsvillkor. Du betalar först när du fått produkterna levererade. För att göra ditt köp så säkert som möjligt levererar vi bara till din bokförda adress. Genom att matcha personnummer mot folkbokförd adress försäkrar vi oss om att ingen obehörig beställer varor i ditt namn och får dem levererade till sin adress istället. För påminnelseavgifter etc vänligen se Klarnas betalningsvillkor (öppnas i nytt fönster).

7. RETUR OCH BYTESRÄTT
Vid köp på swedengreenhouse.se gäller distansavtalslagen för privatkunder. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Om du ångrar dig måste du kontakta oss inom denna tid. Det enklaste är att du mailar till info@swedengreenhouse.se. Om du ångrar dig och vill lämna tillbaka varan ska du skicka tillbaka varan oanvänd och oskadad inom 14 dagar efter att du på ett korrekt sätt meddelade oss att du ångrar köpet. Varan ska vara packad i sitt emballage vid returen. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten till Sweden Green House.
Återbetalning av summan utförs normalt inom 10 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan.
Ångerrätt gäller ej företagskunder.

8. REKLAMATIONER
Vid eventuell reklamation eller felexpediering ber vi dig kontakta oss snarast så gör vi allt för att lösa problemet så snabbt som möjligt.

9. FÄRG OCH BILDER
Eftersom datorskärmar kan återge bilder (exempelvis färger) på olika sätt beroende på dess kalibrering, kan vi inte garantera att de bilder som visas i webshoppen exakt motsvarar hur varan ser ut i verkligheten. När det gäller naturmaterial, är varje exemplar unikt och varan kan därför inte motsvara bilden i webshoppen.